OORSPRONG INTERVIEW

Ben je op zoek naar een inspirerende en effectieve manier om jouw verhaal te delen met je klanten? Zodat iedereen helemaal enthousiast wordt over Waarom jij doet wat je doet? 

Samen ontdekken we jouw verhaal, zodat je nog beter kunt laten zien wie je bent en waar je voor staat. In het Oorsprong Interview neem ik je mee naar hoe het allemaal voor jou begon. Om daarna een prachtig verhaal te schrijven voor jouw website of pr.

STEL JEZELF EENS DE VRAAG:

Als mijn verhaal in een mooi magazine zou verschijnen, is de tekst die ik nu op mijn website hebt staan dan ook écht het verhaal dat ik graag wil vertellen?

HET OORSPRONG INTERVIEW

Een goede ‘Over mij’ tekst op jouw website raakt helemaal aan je missie. Het is ook de reden waarom de pagina die over jou gaat eigenlijk de belangrijkste tekst is van je website.

Iedereen die op eigen kracht een business heeft opgezet, of actief bezig is om de wereld te veranderen, doet dat namelijk met een reden. Die reden is persoonlijk en professioneel tegelijk. Dát willen mensen zien als ze op jouw website kijken.

Waarom jíj doet wat je doet is precies de reden waarom mensen voor je kiezen.

In het Oorsprong Interview neem ik je mee naar hoe het allemaal voor jou begon. Dit levert je mooie inzichten op over jezelf & je werk. Tegelijk is het voor mij de basis om een goed verhaal te schrijven, waarmee jij echt contact kunt maken met je ideale klant.

 

HOE HET WERKT

Stap 1

We beginnen met een telefonische intake: Waar wil je het interview voor gebruiken?

Dit bepaalt de insteek van jouw persoonlijke verhaal en de vorm waarin ik ons gesprek verwerk: bijvoorbeeld een “Over mij” tekst voor jouw website, een ervaringsverhaal dat je gebruikt in je PR of een interview in de vraag-antwoord vorm.

Als je voor een programma of project gebruik maakt van storytelling kiezen we ook voor een vorm die past bij jouw publicatie.

Stap 2

Daarna ontmoeten we elkaar (online) voor het Oorsprong interview (60 minuten) waarin ik je het hemd van het lijf vraag over jouw ervaringen en Waarom je doet wat je doet.

Je krijgt alle ruimte om jouw verhaal te vertellen, en tegelijk spoor ik je aan om je eigen ervaring te verdiepen. Waar zit jouw persoonlijke transformatie? Waar komt jouw drang vandaan om de wereld een fijnere, betere, eerlijkere of duurzamere plek te maken?

Dingen die jij heel normaal vindt, zijn voor je klant of publiek ontzettend inspirerend. We koppelen jouw persoonlijke verhaal aan je zakelijke missie en maken een inspirerend portret.

Stap 3

Nu je me hebt verteld wat jij echt belangrijk vindt in je leven & werk, en ik weet waar de sleutelmomenten in jouw verhaal liggen, schrijf ik jouw verhaal. Ik gebruik daarvoor jouw eigen woorden uit de opname van het Oorsprong interview.

Binnen twee weken ontvangt je van mij via de mail een conceptversie voor een correctieronde. Deze tekst controleer je op onjuistheden. Mochten er details in staan die je toch liever niet deelt, dan mag je dat altijd doorgeven.

Stap 4

Op basis van jouw feedback schrijf ik de definitieve tekst. Daar voeg ik een samenvatting van 250 woorden aan toe, die je kunt gebruiken voor bredere communicatie.

Mooie quotes die het interview niet gehaald hebben, maar wel ondersteunend zijn voor jouw verhaal, stuur ik ook mee. Deze kun je bijvoorbeeld gebruiken voor je website of socials.

Stap 5

Je deelt jouw verhaal op je website, biedt het aan bij online platforms en magazines, stuurt het mee met je persbericht of deelt het via je socials!

VOOR WIE?

Ideaal voor: eigenwijze ondernemers, gamechangers, koplopers, changemakers, denkers én doeners die hun klanten willen blijven inspireren met hun verhaal of visie. Of dat nu voor je eigen business is, of in een andere vorm van georganiseerd werken aan een betere wereld.

Je hebt het niet nodig als: als je liever niet hebt dat je klanten meer over je weten dan wat er op je cv staat.

Resultaat: een heel eigen verhaal over jou en je werk in 900-1200 woorden. En samenvatting van 250 woorden en mooie quotes voor je socials.

 

KOSTEN OORSPRONG INTERVIEW

REVIEWS

Ruim een uur lang hebben we zitten kletsen. Zo voelde het echt. Gewoon kletsen over je leven en eens een keer hardop je eigen reis uitspreken. Wat normaal allemaal in mijn hoofd bleef hangen kwam nu letterlijk op tafel.

Susanne weet op de een of andere manier de onderste steen boven te krijgen. En heel eerlijk, tijdens het gesprek dacht ik soms: “Oh jee, vertel ik nu teveel?” maar niks is minder waar. Ze heeft precies de kern weten vast te leggen op een prachtige en respectvolle manier.

Het maakt dat ik trots ben op mijn verhaal en mezelf bekijk zoals je soms de verhalen van anderen leest en denkt: “Wauw, wat een krachtig verhaal”. Susanne zorgde ervoor dat ik nu zelf zo’n verhaal op papier heb staan. Een verhaal dat ik koester.

Erg bijzonder en ik kan het iedereen van harte aanraden!

Marre Smit

SMITCLUB

Zelf ben ik absoluut geen schrijver en vind het zelf heel lastig om mijn verhaal te gieten in goed verhaal, zonder teveel details. De juiste woorden te vinden om anderen te kunnen inspireren stelde ik daarom maar uit. Susanne schreef – na een uitgebreid interview – een prachtig verhaal op papier.

Daarnaast denk ik zelf dat veel ondernemers het zelf lastig vinden om de WHY onder woorden te brengen. Susanne stelt ook precies de juiste vragen om tot de kern te komen.

Er is nu ook echt een last van mijn schouders afgevallen: een goed en pakkend verhaal is juist ook de basis van het verder uitwerken van je business.

Super dat Susanne met haar expertise kan ondersteunen.

Sanya

De Keizersnede Club

STORYTELLING OP MAAT

Ook in het kader van een bredere campagne, publicatie, of programma kun je gebruik maken van storytelling. Om zo mensen te inspireren, te informeren of aan het denken te zetten. 

Door in een reeks interviews en verhalen verschillende visies op een voor jou belangrijk onderwerp te presenteren, kun je een brede context schetsen van jouw werk als culturele instelling, maatschappelijke organisatie, overheid of social enterprise. 

Naast interviews en teksten voor je socials, verzorg ik ook portretfotografie bij de verhalen.

Ik denk graag met je mee voor een passende oplossing. Ben je benieuwd naar wat ik voor je kan betekenen?